Alle resultaten binnen: Landelijke campagnes
Campagnes zijn een specifieke vorm van overheidscommunicatie en vaak een belangrijk instrument om op ontwikkelingen te sturen. U vindt hier onderwerpen waar de overheid aandacht voor vraagt.
-
Aandacht voor elkaar
Door het coronavirus verandert er veel. Ondernemers hebben het moeilijk, banen zijn onzeker en jongeren mogen niet alle dingen doen waar ze normaal plezier aan beleven. Veel mensen voelen zich eenzaam, of maken zich zorgen om hun eigen gezondheid of die van iemand anders.
De kleine en grote veranderingen die we meemaken zijn niet makkelijk. Aandacht hebben voor elkaar helpt. Daarom komen we in deze periode samen, delen we onze verhalen en luisteren naar elkaar.Lees meer
-
Boeken Campagnes van CPNB
De CPNB is het marketing- en communicatiebureau van de Nederlandse boekenwereld. Hier vindt u een overzicht van alle grote campagnes, evenementen en PR-activiteiten die worden georganiseerd .
Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek zet zich in voor leesbevordering en boekbezit. Een boek kan zoveel doen: taal en geletterdheid maken het verschil in de ontwikkeling van mensen, boeken zorgen voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. Om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het boek worden diverse campagnes geïnitieerd. vanuit het collectief van boekhandel, bibliotheek en uitgeverij. Bekende merken van Stichting CPNB zijn Boekenweek, Kinderboekenweek, De Nationale Voorleesdagen, Spannende Boeken Weken en de Boekenweek voor Jongeren.Lees meer
-
Campagnes NOC*NSF en evenementen
Samen met partners, bonden, gemeenten en andere organisaties ontwerpt en organiseert NOC*NSF campagnes en evenementen om (genieten van) sport voor alle Nederlanders mogelijk te maken. Hier vindt u een overzicht van de evenementen en activiteiten die worden georganiseerd.
Lees meer
-
DASLIEF
SIRE (Stichting Ideële Reclame) is de campagne #DASLIEF gestart. Daarmee worden initiatieven die Nederlanders opzetten om elkaar te helpen tijdens de coronacrisis uitgelicht. Met de campagne verwijst de stichting naar haar actie van een jaar geleden om beter met elkaar om te gaan: #DOESLIEF.
De nieuwe campagne wijst onder meer op het applaudisseren voor zorgmedewerkers en het boodschappen doen voor de buren die het zelf niet kunnen, initiatieven waar veel Nederlanders de afgelopen weken aan hebben meegedaan. SIRE wil mensen die dit soort dingen doen, bedanken voor hun inzet.
Daarnaast hoopt de stichting met #DASLIEF anderen te inspireren om ook iets "liefs" voor hun omgeving te doen en "daarmee het saamhorigheidsgevoel verder te vergroten".Lees meer
-
Doeslief
We zijn best vaak onaardig tegen elkaar op straat, op sociale media, in het verkeer in het openbaar vervoer op het sportveld en in de supermarkt.
Lees meer